Definitions

from the GNU version of the Collaborative International Dictionary of English

  • n. The rhesus monkey. See rhesus.

from The Century Dictionary and Cyclopedia

  • n. A name of the pig-tailed macaque, Macacus nemestrinus.

Etymologies

Sorry, no etymologies found.

Examples

  • Yup, Edinburgh, Peterborough, and Middlesbrough all end with the same sound - Edin-bruh, Peter-bruh, Middles-bruh.

    Archive: Oct 08 - Mar 09

  • Jay-z keep doing what you do bruh and speak the truth.

    Jay-Z: Obama wanted to end the campaign 'Jordan-style'

  • Read several lively stories about our wine bottling enterprises. chambre à part (shahm-bruh ah par) expression

    mise en bouteille / wine bottling

  • A perfect summertime snack. un brouillon (bruh-yon) noun, masculine

    French Word-A-Day:

  • “We just wanted to see if you were gonna fight, bruh,” he told me, turning to Big Black.

    Magic City

  • “Nah, bruh, Kiesha definitely got her beat,” Tronne chimed in.

    Magic City

  • “Me and Shrimp gotta bunk for you over here bruh.”

    Magic City

  • “Nah, bruh, just been arguing with my stepsister.”

    Magic City

  • “Damn, bruh . . . took long enough,” he fumed as I jumped in the passenger seat.

    Magic City

  • “Damn, bruh, they say you brought out the National Guard at Southridge,” joked Wood when he saw me later that week.

    Magic City

Wordnik is becoming a not-for-profit! Read our announcement here.

Comments

Log in or sign up to get involved in the conversation. It's quick and easy.

  • another version of 'bro'

    October 22, 2014